>

Projekat podrške inkluzivnom obrazovanju

Projekat podrške inkluzivnom obrazovanju
Datum objave: 15.05.2014 13:58 | Autor: Zavod za skolstvo

Ispis Štampaj stranicu



"Regionalna podrška inkluzivnom obrazovanju" zajednički projekat Evropske Unije i Savjeta Evrope održan je u hotelu Europa, Sarajevo, Bosna i Hercegovina 6.03.2014.

Projekt " Regionalna podrška inkluzivnom obrazovanju " promoviše koncept inkluzivnog obrazovanja u jugoistočnoj Evropi ( Albanija , Bosna i Hercegovina , Hrvatska , Crna Gora, Srbija , " bivša Jugoslovenska Republika Makedonija" i Kosovo) kao princip reforme koja poštuje i zadovoljava različitosti među svim učenicima , s posebnim fokusom na one koji su u većem riziku od marginalizacije i isključenosti . Projktom su obuhvaćeno 49 škola, iz svake zemlje po 7 škola.

U skladu sa tim u Crnoj Gori je odabrano 7 škola i to: 3 osnovne i 4 srednje. Odabrane škole su: OŠ “Mustafa Pećanin”, Rožaje; OŠ Mileva Lalović-Lalatović”, Nikšić; OŠ"Vuk Karadžić, Podgorica; Gimnazija “Tanasije Pejatović”, Pljevlja; Srednja škola “Ivan Goran Kovačić”, Herceg Novi, Srednja mješovita škola "Bećo Bašić”, Plav i Srednja stručna škola “Sergije Stanić”, Podgorica.

Projekat podržava i olakšava komunikaciju i saradnju različitih obrazovnih nivoa, međusektorsku saradnju kao i formiranje multisektorske regionalne mreže ( Inclusive PolicyNet ) s konstantnim sastavom , koja podrazumijeva širok spektar aktera od sektora obrazovanja , socijalne i zdravstvene zaštite na centralnom i lokalnom nivou ; praktičara - škola , članova školskih odbora , predstavnika Ministarstva prosvjete, Zavoda za školstvo , istraživača i edukatora , roditelja do predstavnika civilnog društva. Zadaci ovog tima su da razmijene iskustva i razgovaraju o pitanjima inkluzivnog obrazovanja, predstave zajedničke izazove i obećavajuće pristupe obrazovne politike ili primjere dobre prakse iz Evropske Unije i regiona, donesu najbolja rješenja kako bi inkluzivni obrazovni proces permanentno napredovao .

Regionalnim sastanakom definisane su oblasti zajedničke politike koje sadrže regionalne preporuke. Na osnovu preporuka realizovaće se planovi po kojima će se sprovoditi inkluzivna praksa u školama koje su uključene projektom.
Sastanak je organiziovan u plenarnim sjednicama i tematskim grupama.

Radne grupe su formirale listu zajedničkih prioriteta prema nivoima obrazovanja:

1. Podizanje svijesti i senzibilizacija prema svim ranjivim grupama,
2. Razvoj nastavnih kompetencija i kapaciteta kako bi kvalitetno odgovorile potrebama svih učenika
3. Podrška školama, nastavnicima i učenicim u postizanju optimalnih rezultata na polju obrazovanja.