>

II Godišnja Konferencija pod nazivom “Inkluzivno obrazovanje u praksi”

II Godišnja Konferencija pod nazivom “Inkluzivno obrazovanje u praksi”
Datum objave: 03.11.2014 14:54 | Autor: Zavod za skolstvo

Ispis Štampaj stranicu


Delegacija Crne Gore učestvovala je na II Godišnjoj Konferenciji pod nazivom “Inkluzivno obrazovanje u praksi”. Osim predstavnika Ministarstva prosvjete i Zavoda za školstvo, Konferenciji su prisustvovali i predstavnici 7 škola uključenih direktno u ovaj projekat: JU OŠ „Vuk Karadžić“, Podgorica; JU OŠ „Mustafa Pećanin“, Rožaje; JU OŠ „Mileva Lajović Lalatović“, Nikšić; Srednja stručna škola „Sergije Stanić“, Podgorica; Srednja mješovita škola „Ivan Goran Kovačić“, Herceg Novi, Srednja mješovita škola „Bećo Bašić“, Plav; Gimnazija „Tanasije Pejatović“, Pljevlja.

Škole uključene u Projekat osnažene su da bolje prepoznaju potrebe djece, nastavnika, roditelja, lokalne zajednice. Nadalje, dobili smo priliku da kreiramo bolju inkluzivnu politiku i ambijent u školi. Kroz Projekat je unaprijeđena komunikacija sa školama, praktičarima, kao i mreža između donosioca odluka, institucija koje rade u oblasti socijalne inkluzije. Konačno, dobili smo priliku da razmijenimo svoje najbolje prakse, upoznamo se s različitim modelima u regionu, da dobijemo jasnu sliku za buduću politiku u oblasti socijalne inkluzije. Ovo iskustvo je od posebnog značaja, važnosti i pomoći državi Crnoj Gori jer je jača u nastojanjima da odgovori na zahtjeve koji pred nama stoje u procesu pridruživanja Evropskoj uniji: da stavimo akcenat na stručno obrazovanje, još jače radimo na polju ljudskih prava i antidiskriminacije, da smanjimo drop-out (napuštanje škole), unaprijedimo nastavne vještine, ali i kompetencije djece za svakodnevni život i tržište rada.

Tokom Konferencije u okviru događaja nazvanog EXPO za inkluziju, imali smo priliku da predstavimo sistemske i institucionalne odgovore na potrebe djece, roditelja, nastavnika, profesionalnog i rukovodećeg kadra u školama. Tako smo predstavili “Strategiju inkluzivnog obrazovanja 2014-2018”, “Priručnik za usmjeravanje djece s posebnim obrazovnim potrebama”, “Informativni materijal o procesu usmjeravanja djece s posebnim obrazovnim potrebama za profesionalce i roditelje”, “Uputstvo za usmjeravanje djece s posebnim obrazovnim potrebama”, “Informator inkluzivnog obrazovanja”, Priručnik “Inkluzija u stručnom obrazovanju u Crnoj Gori”, “Znakovni jezik u Crnoj Gori”, “Uputstvo za prilagođavanje eksternih ispita djeci s posebnim obrazovnim potrebama u osnovnoj i srednjoj školi”, „Priručnik za profesionalce (nastavnike, stručne saradnike, direktore, RE asistente) i sve koji su zainteresovani za sprečavanje napuštanja školovanja“, “Priručnik za pripremni vrtić za djecu Rome i Egipćane”. Takođe, izdanja Zavoda za udžbenike i nastavna sredstva koja tematski i u odnosu na specifične smetnje u razvoju nude podršku nastavnom i stručnom kadru škola: “Pristup inkluzivnoj praksi u vaspitanju i obrazovanju“, „Inkluzivno vaspitanje i obrazovanje u osnovnoj školi“, “IROP, Priručnik za vaspitače, nastavnike i profesionalce”, “Poteškoće u čitanju i pisanju”, “Priručnik za rad s djecom u procesu opismenjavanja”, „Priručnik za rad sa nadarenim i talentovanim učenicima“, kao i predmetni program „Crnogorski kao nematernji jezik” za sve razrede za koje je pripremljen. Konačno, tom prigodom smo uz stručnu podršku Resursnog centra „Podgorica“ prezentovali udžbenike koji su prenešeni na audio zapis u tzv. Daisy formatu (u ovom trenutku su to čitanke).