>

Predstavljanje rezultata projekta „Indeksom do inkluzivne kulture u obrazovno-vaspitnim ustanovama u Crnoj Gori“

Predstavljanje rezultata projekta „Indeksom do inkluzivne kulture u obrazovno-vaspitnim ustanovama u Crnoj Gori“
Datum objave: 18.11.2016 08:45 | Autor: zavod za skolstvo

Ispis Štampaj stranicu


Pod pokroviteljstvom Ministarstva prosvjete, Zavoda za školstvo i Save the children, organizovan je završni događaj projekta „Indeksom do inkluzivne kulture u obrazovno-vaspitnim ustanovama u Crnoj Gori“. Razvoj inkluzivnog obrazovanja je jedan od definisanih prioriteta reforme obrazovanja u Crnoj Gori.
Prioritet u narednom periodu je rad na razvijanju inicijative i autonomnosti škola u primjeni inkluzivne školske kulture, politike i prakse, da resursni centri budu stručna i savjetodavna podrška inkluzivnom obrazovanju, odnosno redovnim školama. Strategija inkluzivnog obrazovanja ukazuje na neophodnost unaprijeđenja kapaciteta škola sa posebnim odjeljenjima.
Strategija inkluzivnog obrazovanja (2014-2018) određuje ciljeve i pravce razvoja inkluzivnog obrazovanja s namjerom da učenicima omogući pristup obrazovanju, racionalno i operativno obezbijedi postizanje razvojnih i obrazovnih postignuća kroz individualizovanu, dodatnu podršku. Projekat „Indeksom do inkluzivne kulture u obrazovno-vaspitnim ustanovama u Crnoj Gori“, koji je sproveden u saradnji sa organizacijom Save the children, omogućio je realizaciju više mjera koje su predviđene Strategijom inkluzivnog obrazovanja.
Na završnom događaju, održanom 15. novembra 2016. Godine, prisustvovalo je 150 predstavnika osnovnih škola iz Crne Gore kojima su predstavljeni rezultati projekta „Indeksom do inkluzivne kulture u obrazovno-vaspitnim ustanovama u Crnoj Gori“, odnosno promovisane nove uloge resursnih centara i škola sa posebnim odjeljenjima.

U okviru projekta formirani su timovi od predstavnika resursnih centara koji su posjetili škole – ekspoziture i upoznali ih sa misijom i vizijom, ulogom i podrškom svakog pojedinog resursnog centra. Škole – ekspoziture su realizovale prezentacije za lokalnu zajednicu u cilju širenja inkluzivnih principa u skladu sa potrebama djece.
Indeks inkluzivnosti će takođe naći svoje mjesto u okviru indikatora kvaliteta i inkluzivnosti škole koje definišu i primjenjuju Zavod za školstvo i Centar za stručno obrazovanje. Za članove Odsjeka za utvrđivanje kvaliteta nastave Zavoda za školstvo i savjetnike Centra za stručno obrazovanje organizovana je obuka za primjenu Indeksa inkluzivnosti. Oni su upoznati sa principima Indeksa inkluzivnosti i značajem njegove primjene.